Dacia rusza z ofensywą w segmencie C

Dacia segment C
Dacia Bigster, fot. mat. prasowy

Dacia rozpoczyna ofensywę w segmencie C oraz wdrażanie planów rozbudowy potencjału produkcyjnego, które umożliwi powiększenie gamy modeli. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu konkurencyjnej i niezwykle wszechstronnej platformy CMF-B. Ulokowanie produkcji nowego modelu, opartego na modelu koncepcyjnym Bigster, w zakładzie Mioveni (Rumunia). Jej uruchomienie planowane jest na 2025 rok. Ulokowanie produkcji gamy Joggera w zakładzie w Tangerze (Maroko), planowanej do uruchomienia w drugim kwartale 2024 roku.

W dniu 14 stycznia 2021 roku, w ramach prezentacji planu strategicznego „Renaulution”, Dacia przedstawiła model koncepcyjny Bigster Concept. Jest on zapowiedzią otwarcia gamy modelowej na nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C. Bigster Concept, wierny filozofii Dacii, jest solidnym i przestronnym samochodem o długości 4,60 m. Oferuje wszystko, co konieczne w SUV-ie z tego segmentu, bez zbędnych gadżetów. Jego debiut rynkowy nastąpi w 2025 roku.

Jogger, pierwszy model Dacii z segmentu C, zaprezentowany na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 roku prezentuje całkowicie nową koncepcję wszechstronnego i przystępnego cenowo samochodu rodzinnego. Jest on dostępny w wersji 5- i 7-miejscowej, czym idealnie wpisuje się w pozycjonowanie i wartości Dacii. Uniwersalny dzięki przestronnej kabinie o rekordowych możliwościach zmiany konfiguracji, przykuwający uwagę stylistyką kojarzącą się z przygodą, dostępny w wersji benzynowej, LPG i hybrydowej (od stycznia 2023 roku), Jogger jest najprzystępniejszym cenowo oferowanym na rynku samochodem rodzinnym.

Konkurencyjna i wszechstronna platforma CMF-B

Konkurencyjna i wyjątkowo wszechstronna platforma CMF-B stanowi centralny punkt strategii produkcyjnej Dacii. Umożliwi ona produkcję w zakładach w Rumunii i w Maroku:

  • samochodów o różnych typach nadwozia – hatchbacków, modeli kompaktowych i SUV-ów z segmentów B i C,
  • samochodów wyposażonych w silniki spalinowe, silniki zasilane alternatywnymi paliwami lub silniki hybrydowe spełniające wymagania zmieniających się norm,
  • samochodów o długości od 4,10 do 4,60 m, w wersji z napędem na 2 lub na 4 koła.

Platforma ta znacząco zwiększa możliwości marki. Ułatwia również rozbudowę potencjału produkcyjnego. Umożliwi to wdrożenie nowego planu produktowego, a w szczególności wzmocnienie ofensywy w segmencie C.

Ulokowanie produkcji nowych modeli w zakładach w Mioveni i w Tangerze

Zakład w Mioveni w Rumunii, który uruchomiono w 1968 roku, jest pierwszym, historycznym zakładem produkcyjnym Dacii. Obecnie zakład ten stał się wzorcowym kompleksem przemysłowym marki, składającym się z zakładu produkcji nadwozi i montażu, zakładu produkcji podzespołów mechanicznych i podwozi, odlewni i platformy logistycznej. Aktualnie w Mioveni produkuje się cztery modele marki: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.

Od 2024 roku w Mioveni będzie produkować się nową generację Dustera, opartą na platformie CMF-B. Od 2025 roku będzie tam również produkowany nowy SUV Dacii z segmentu C, oparty na modelu koncepcyjnym Bigster Concept. Gama Joggera, łącznie z wersją Jogger HYBRID 140, w ramach działań mających na celu zrównoważenie planu obciążeń zakładów Dacii i wspieranie ofensywy marki w segmencie C, będzie również produkowana w zakładzie w Tangerze (Maroko) od drugiego kwartału 2024 roku.

Uruchomiony w 2012 roku zakład produkcyjny w Tangerze zrewolucjonizował marokański przemysł motoryzacyjny jako zakład o zerowej emisji dwutlenku węgla i zerowym zrzucie ścieków przemysłowych. W zakładzie tym, również przystosowanym do modeli opartych na platformie CMF-B, produkuje się głównie model Dacia Sandero. Od 2017 roku to najczęściej kupowany przez klientów indywidualnych samochód w Europie.

Faza transformacji

„Dwa lata po przedstawieniu planu strategicznego „Renaulution” Dacia z powodzeniem zakończyła fazę głębokiej transformacji. Odnowiła całą gamę modeli, zbudowała nową tożsamość marki i wzbogaciła ofertę wersji zelektryfikowanych. Obecnie koncentrujemy się na ofensywie w segmencie C. Odpowiednio dostosowujemy nasz plan rozbudowy potencjału produkcyjnego. Pozostajemy nadal wierni naszym wartościom oferowania klientom tego, co najważniejsze przy zapewnieniu najlepszego stosunku jakości do ceny” – mówi Denis le Vot, dyrektor generalny Dacii.

„Wszyscy nasi pracownicy produkcyjni są w pełni zmotywowani do wspierania ofensywy Dacii w segmencie C. Ich bogate know-how i codzienne zaangażowanie oraz elastyczność i efektywność naszego systemu produkcyjnego pozwalają dobrze służyć marce. Pozwalają również spełniać oczekiwania klientów” – Christophe Dridi, dyrektor wykonawczy Dacii.

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ