Dacia Sandero, najlepiej sprzedający się samochód wśród klientów indywidualnych w Europie od 2017 r., na naszych oczach pisze swoją wyjątkową historię, której częścią jest spektakularny sukces handlowy. Model, obecny na rynku już w trzeciej odsłonie, wciąż zdobywa na popularności i staje się prawdziwą ikoną rynku motoryzacyjnego. W czym tkwi tajemnica jego sukcesu?
Niewątpliwie jest to zasługa superatrakcyjnej ceny, ale nie tylko. Kluczową rolę odgrywa również nowoczesny design łączący solidność, jakość i innowacyjność, a także inteligentne rozwiązania, w przypadku których model nie raz okazał się pionierem w skali całego rynku. Sprawdźmy zatem, na czym dokładnie polega geniusz tego modelu!
Nowy, przystępny cenowo i inteligentny samochód, który podejmie każde rzucone mu wyzwanie i pozwoli na przeżycie wspaniałej przygody nawet z dala od utartych szlaków, sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w podróży, niezależnie od tego, czy jeździsz w pojedynkę, z pasażerem, czy z całą rodziną. Dacia Sandero spełni wszystkie potrzeby i pragnienia. To więcej niż zwykły samochód, to prawdziwie kultowy gracz rynkowy, najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych w Europie niezmiennie od 2017 r. W jaki sposób modelowi, który od momentu swojego debiutu w 2008 r. zdążył pokazać światu już trzy generacje, udaje się wciąż przekonać do siebie tak duże i tak zróżnicowane grono nabywców (2,6 mln sprzedanych samochodów!) i pozostać wiernym swym pierwotnym wartościom?

Pierwsze kroki ku outdoorowi
Aby lepiej zrozumieć historię sukcesu Sandero, wróćmy na chwilę do początków tego modelu. Cztery lata po debiucie Dacii Logan w 2004 r., marka postanowiła wprowadzić na rynek w 2008 r. kolejny rewolucyjny model – Sandero, zwinny i solidny miejski samochód dla każdego. Rok później na drogi wyjechała wersja Stepway, która była zapowiedzią pierwszych kroków marki ku outdoorowym przygodom. Dzięki pokaźnym wymiarom, wysokiemu prześwitowi, praktycznemu designowi oraz zawsze przystępnej cenie, model podbił serca nabywców określanych mianem „smart”, którzy docenili go również za nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Wszystko to sprawiło, że Dacia Sandero została najlepiej sprzedającym się samochodem wśród europejskich klientów indywidualnych od 2017 r.
Trzecia generacja Sandero, która zadebiutowała na rynku w 2021 r. jest kontynuacją sukcesu swojego poprzednika. Na jeszcze większą atrakcyjność modelu wpływa odważniejszy i bardziej współczesny design połączony z inteligentnymi i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jednym słowem – samochód jest jeszcze bardziej „cool”, a przy tym wciąż w super przystępnej cenie.
„Wprowadzenie na rynek modelu Sandero okazało się niekwestionowanym przełomem w historii marki i pozwoliło jej nabrać wiatru w żagle. To prawdziwa ikona, emblematyczny model, który zachowuje czystość designu, a jednocześnie z każdą generacją staje się coraz bardziej atrakcyjny, solidny i asertywny” – David Durand, dyrektor designu marki Dacia.

Sukces wersji Stepway przekroczył wszelkie oczekiwania. Wszechstronna, bardziej praktyczna niż tradycyjne auto miejskie, doskonale sprawdzająca się w terenie, a przy tym mniej masywna w porównaniu z klasycznym SUV-em wersja spodobała się wszystkim kategoriom klientów. Dziś Stepway stanowi aż 66% sprzedaży Sandero.