Nowe Porsche 911 GT3 R zostanie zaprezentowane publiczności podczas tegorocznego Spa 24 Hours na torze Circuit de Spa-Francorchamps w Stavelot w Belgii.
Pojazd jest oparty na najnowszym modelu 911 generacji 992. W porównaniu do swojego poprzednika, nowe 911 GT3 R ma większy silnik o mocy do 416 kW (565 KM) i bardziej stałą wydajność aerodynamiczną.
Wraz z najnowszą generacją 911 GT3 R, Porsche przedstawia nowy samochód wyścigowy dla klientów. Nowy pretendent dla serii GT3 na całym świecie jest oparty na obecnej generacji 992 i będzie gotowy do wyścig na początku sezonu 2023. Rozwój samochodu rozpoczął się w 2019 roku. Priorytet nadano poprawie właściwości jezdnych. Kolejny nacisk położono na usprawnienie obsługi samochodu wyścigowego dla zespołów i zmniejszenie kosztów eksploatacji.

Silnik oparto na generacji Porsche 911 992
Sercem nowego samochodu wyścigowego jest prawie standardowy silnik oparty na mocy 911 generacji 992. Podobnie jak w poprzednim modelu, znajduje się chłodzony wodą, sześciocylindrowy silnik z technologią czterech zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa. Podobnie jak w 911 RSR, pojemność nowego 911 GT3 R zwiększyło się o dobre 5% z 3997 do 4194 cm3. To wzmocniło maksymalną moc silnika do około 416 kW (565 KM). Przede wszystkim jednak Porsche zoptymalizowało krzywą momentu obrotowego i mocy w całym zakresie obrotów. W rezultacie nowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra lepiej nadaje się dla tzw. „kierowców dżentelmenów”.
Wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik działa bez turbodoładowania i znajduje się w klasycznej tylnej pozycji. Dzięki temu poprawiła się przyczepność i hamowanie. Auto zostało jednak pochylone do przodu o 5,5 stopnia, tworząc więcej luzu na dyfuzor podwozia. Jednostki pomocnicze, takie jak alternator, klimatyzacja i sprężarka zostały przesunięte o dobry metr do przodu.

