Ford Kuga – bestseller Forda w Polsce w 2022 roku z silnikiem jak w rajdowej Fieście Rally3, która powstaje w M-Sport Polska

Ford Kuga 2022
Fot. mat. prasowy Ford

Ford Kuga od lat pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda zarówno w Europie, jak i w Polsce. Dziewięć miesięcy roku pozwala już na dość dokładne pierwsze podsumowania preferencji klientów.

We wrześniu bieżącego roku do polskich klientów trafiło 247 sztuk nowych Fordów Kuga, to o blisko 200% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Patrząc na wyniki po trzech kwartałach 2022 roku także można zaobserwować pokaźny wzrost sprzedaży – rzędu blisko 50%. W tym okresie klienci zarejestrowali 3 017 egzemplarzy nowych Fordów Kuga. Model ten cały czas pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w gamie Forda w Polsce.

Ford Kuga 2022
Ford Kuga, fot. mat. prasowy

Czy rodzinny i przestronny SUV może dzielić silnik z rajdówką?

Z reguły producenci samochodów szczycą się transferem technologicznym ze świata motorsportu do samochodów produkowanych seryjnie. W wypadku wielokrotnie nagradzanych benzynowych, trzycylindrowych, turbodoładowanych silników z rodziny EcoBoost produkcji Forda jest odwrotnie. Mniejszy, jednolitrowy napędza rajdowe Fiesty Rally4 i Rally5, a większy – 1,5-litrowy – rajdową Fiestę Rally3.

Pierwszy prestiżowy tytuł „International Engine of the Year” za jednostkę napędową EcoBoost Ford zdobył już w 2012 roku. Rok i dwa lata później benzynowy, turbodoładowany silnik o trzech cylindrach i pojemności jedynie 999 cm3 powtórzył ten sukces. Wcześniej żadna inna jednostka napędowa nie zdobyła tego wyróżnienia przez 3 lata z rzędu. Zwycięskie technologie, które debiutowały w tym silniku, Ford zastosował później w większej jednostce napędowej o pojemności 1 498 cm3, ale również trzycylindrowej i turbodoładowanej.

W Kudze osiąga ona maksymalną moc 150 KM i współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Moment obrotowy o maksymalnej wartości 240 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów. Dokładnie od 1 600/min do 4 000/min, i trafia do przednich kół. Silnik rajdowej Fiesty Rally3 ma pojemność skokową o 1 cm3 mniejszą. Nie przeszkadza mu to oczywiście osiągać: maksymalnej mocy 235 KM i maksymalnego momentu obrotowego aż 415 Nm, który jest przekazywany na cztery koła.

Ford Kuga w Polsce
Ford Kuga, fot. mat. prasowy

Szeroka oferta bogato wyposażonych wersji

Ford Kuga z silnikiem 1,5 l EcoBoost jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, Titanium X, ST-Line i ST-Line X. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6-6,7 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 od 150 do 152 g/km. W wersji Titanium użytkownicy otrzymują w standardzie m.in. dwustrefową klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwiającym otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka, a także wyposażenie nawiązujące do sportów motorowych – 17-calowe obręcze ze stopów lekkich oraz sportowe fotele z tapicerką materiałową.

Wersja Titanium X jest oczywiście bogatsza o, między innymi, radioodtwarzacz z nawigacją satelitarną i nagłośnieniem B&O, tempomat z układem regulowanego ograniczania prędkości, system automatycznego sterowania światłami drogowymi, przednią szybę z dodatkową warstwą akustyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwie końcówki układu wydechowego oraz drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie i bezdotykowo.

Usportowiona wersja

Usportowiona wersja ST-Line oferuje m.in. 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, fotele sportowe z tapicerką materiałową, aluminiowe nakładki na pedały oraz dwie chromowane końcówki układu wydechowego. Ponadto podróż umilą radioodtwarzacz z nawigacją satelitarną oraz 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz zestawu wskaźników.

Zaś najbogatsza wersja Forda Kugi z silnikiem benzynowym 1,5 l EcoBoost – ST-Line X – oferuje w standardzie dodatkowo m.in. częściowo skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 10 kierunkach oraz dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie z czujnikiem deszczu oraz elektrycznie i bezdotykowo sterowaną pokrywę bagażnika.

Oprócz odmiany z silnikiem 1,5 l EcoBoost Ford Kuga jest dostępny, do wyboru, z sinikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 120 KM, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz z napędem hybrydowym – z silnikiem 2,5 l o mocy 190 KM i 2,5 l o mocy 225 KM (Plug-in). Co ciekawe w pierwszym półroczu bieżącego roku Ford Kuga z silnikiem hybrydowym Plug-in był najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem z tego typu napędem.2 Wszystkie te silniki z pewnością zapewniają oszczędną jazdę oraz są przyjazne środowisku.

– Patrząc na statystyki sprzedażowe obserwujemy coraz większy udział SUV-ów i crossoverów w naszej całkowitej sprzedaży. Na korzyść tych modeli przemawiają: atrakcyjna stylistyka, skrywająca przestronne i wygodne wnętrze, bogate wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i komfort podróży. Dodatkowo oszczędne jednostki napędowe oraz wyższa pozycja za kierownicą, a co za tym idzie lepszy ogląd sytuacji na drodze. Szeroka gama jednostek napędowych od benzynowych, przez Diesla, aż po hybrydę typu Plug-in pozwala każdemu klientowi wybrać samochód najbardziej dopasowany do jego potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Ford Kuga Polska
Ford Kuga, fot. mat. prasowy

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Nie wchodź na czerwonym

Nie wchodź na czerwonym świetle!

Pośpiech, nieuwaga, nieprawidłowa ocena odległości od nadjeżdżającego pojazdu czy zwykła brawura – to wszystko mogą być powody wejścia pieszego na jezdnię przy czerwonym świetle. W