Ford Ranger Raptor nowej generacji gotów do zmierzenia się z trudnym terenem w rajdzie Baja 1000

Ford Ranger Raptor Baja 1000
Fot. mat. prasowy

Ford ogłosił, że Ranger Raptor nowej generacji będzie kolejnym pojazdem terenowym, który wystartuje w Score International Baja 1000 – jednym z najtrudniejszych rajdów terenowych na świecie. Ranger Raptor przejedzie odcinki rajdu na biopaliwie o niskiej zawartości węgla, demonstrując walory takich paliw w najbardziej wymagających warunkach.

Ford Performance współpracował przy budowie Rangera Raptora, przystosowanego do listopadowego rajdu Baja, z australijską firmą Kelly Racing oraz z amerykańską firmą Lovell Racing. Firma ta, prowadzona przez Brada Lovella, wielokrotnego mistrza off-roadu, wyróżnionego w Off-Road Motorsports Hall of Fame, jest jednym z głównych partnerów off-roadowych Ford Performance.

Ranger od dawna jest światową ikoną Forda, a jego wersja rajdowa, zanim samochód został sprowadzony do USA, została zbudowana i przetestowana w Australii, gdzie ostatecznie dopracowano i testowano samochód pod kątem startów w sportowych imprezach wytrzymałościowych.

„Przystępujemy do tej imprezy po setkach tysięcy kilometrów testów pozwalających dopracować konstrukcję i zmuszamy Rangera Raptora do przekraczania kolejnych granic możliwości” – powiedział Brian Novak, kierownik ds. sportów terenowych w Ford Performance. „Baja 1000 to wymagająca impreza i znany poligon doświadczalny dla samochodów terenowych. Cieszymy się z możliwości startu naszego Rangera Raptora w tym ekstremalnym wydarzeniu” – dodał.

Rajd Baja 1000, rozgrywany na Półwyspie Kalifornijskim (Baja California Peninsula w Meksyku), uważa się za jeden z najbardziej prestiżowych rajdów terenowych na świecie. Przyciąga zawodników z całego świata, chętnych do stawienia czoła rozciągającym się za horyzont zdradliwym pustynnym terenom, ze stromymi zjazdami i trudnymi podjazdami.

Zobacz materiał wideo:

W przeszłości zarówno F-150 Raptor, jak i Ford Bronco z powodzeniem ścigały się w rajdzie Baja. Zarówno seryjny F-150 Raptor z 2017 roku, kończący rajd na podium przed przejechaniem dodatkowych 400 mil do domu, prototyp wyścigowy Bronco R, który przyczynił się do rozwoju i weryfikacji konstrukcji obecnie produkowanego Forda Bronco, czy też legendarny zwycięzca w klasyfikacji generalnej z 1969 roku – wszystkie te sukcesy przypominają, że terenówki Forda mają bogatą historię startów w tym rajdzie.

Inżynierowie z Ford Performance uważają, że Ranger Raptor jest w stanie z pewnością sprostać takiemu wyzwaniu. Zbudowano go zgodnie z regulaminem dopuszczenia do startów samochodów seryjnych w klasie Score, której celem jest prezentacja terenowych możliwości pojazdów jeżdżących w ruchu drogowym. Ranger Raptor będzie oczywiście korzystał z biopaliwa Shell, zawierającego domieszkę 30% ekologicznych komponentów – etanolu i bionafty.

„Demonstracja możliwości paliw niskoemisyjnych w warunkach wyczynowych, takich jak Baja 1000, może pomóc w szybszym upowszechnieniu biopaliw i innych technologii czystej energii, zwiększyć ich dostępność oraz opłacalność” – powiedziała Cynthia Williams, globalna dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, zgodności i homologacji w firmie Ford.

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Toyota Hilux

Toyota Hilux kończy 55 lat!

Toyota Hilux to legenda aut użytkowych, a w wielu miejscach na świecie niezastąpiony środek transportu. Pickup Toyoty słynie zarówno z możliwości terenowych, jak i z

Dacia segment C

Dacia rusza z ofensywą w segmencie C

Dacia rozpoczyna ofensywę w segmencie C oraz wdrażanie planów rozbudowy potencjału produkcyjnego, które umożliwi powiększenie gamy modeli. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu konkurencyjnej i niezwykle