Nowe BMW M2. Wiemy już o nim wszystko!

Nowe BMW M2
BMW M2, fot. mat. prasowy

Nowe BMW M2 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,2 – 9,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231 – 218 g/km) oferuje typowe osiągi M w niezwykle skoncentrowanej formie. Za sprawą 6-cylindrowego silnika rzędowego o mocy 338 kW (460 KM), opcjonalnej 6-biegowej skrzyni manualnej i napędu na tył druga generacja kompaktowego samochodu sportowego o wysokich osiągach daje czystą radość z jazdy.

Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym punktem ofensywy modelowej z okazji 50. jubileuszu firmy BMW M GmbH i umożliwia jeszcze bardziej atrakcyjne wejście w świat jej samochodów wyczynowych.

Kompaktowe wymiary w połączeniu z rozwiązaniami układu napędowego i jezdnego zaczerpniętymi z BMW M3 / BMW M4 dają nowej edycji tego dwudrzwiowego modelu fascynującą zwinność i kontrolowane aż do limitu właściwości jezdne. Ta charakterystyka znajduje również odzwierciedlenie w ekspresyjnym wyglądzie zewnętrznym z atletycznymi proporcjami coupé. Ponadto nowoczesna koncepcja obsługi umożliwiająca indywidualizację ustawień pozwala na bardzo intensywne odczuwanie możliwości samochodu. Dzięki tym cechom nowe BMW M2 jest kontynuacją tradycji wybitnie sportowych kompaktów zapoczątkowanej w 1973 roku przez BMW 2002 turbo. Ma być też dalszym ciągiem sukcesu rynkowego swojego poprzednika, który sprzedał się na całym świecie w liczbie niemal 60 000 egzemplarzy.

BMW M2 2022
Fot. mat. prasowy

Światowy debiut rynkowy nowego BMW M2 rozpocznie się w kwietniu 2023 roku. Samochód będzie produkowany wraz z nowym BMW serii 2 Coupé w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku.

Kompaktowe wymiary, ekstremalnie muskularne proporcje

Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z kompaktowych wymiarów, niezwykle muskularnych proporcji i typowych cech stylistycznych M. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé.

Z przodu duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach tworzy typowy wygląd M. Stylistyka wynika z wymagań technicznych w zakresie doprowadzenia powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. W widoku bocznym uwagę zwracają klarownie zaprojektowane powierzchnie, mocno wystające progi i muskularnie nadkola. Również tył nowego BMW M2 jest potężny i kompaktowy. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych.

BMW M2 2022
Fot. mat. prasowy

Pięć lakierów oferowanych w nowym BMW M2 obejmuje ekskluzywny wariant niemetalizowany w kolorze niebieskim Zandvoort i metalizowany w kolorze czerwonym Toronto. Opcjonalnie oferowany jest karbonowy dach M, który zmniejsza masę pojazdu o około 6 kg.

6-cylindrowy silnik rzędowy o szybkim narastaniu mocy i wysokoobrotowym charakterze

Sześciocylindrowy silnik rzędowy tego kompaktowego wyczynowca wyróżnia się typową dla M charakterystyką mocy i wysokoobrotową koncepcją z technologią M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 3,0 l różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w BMW M3 / BMW M4 i zachwyca spontaniczną reakcją, łatwym wchodzeniem na obroty i liniowym oddawaniem mocy aż do maksymalnych obciążeń.

BMW M2
Fot. mat. prasowy

Moc 338 kW (460 KM) nowego BMW M2 przewyższa podstawowy silnik poprzednika o 66 kW (90 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.

Wrażenia z jazdy według preferencji: 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic w standardzie, 6-biegowa skrzynia manualna jako opcja

Napęd przenoszony jest na tylne koła standardowo przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic. Wysoka dynamika przełączania biegów, bezpośrednie połączenie z silnikiem oraz możliwość redukcji o kilka biegów na raz do najniższego możliwego w danej sytuacji tworzą idealne warunki dla fascynujących przyspieszeń. Skrzynię obsługuje się dźwignią biegów w aktualnej stylistyce M oraz łopatkami na kierownicy. Funkcja Drivelogic oferuje możliwość wyboru jednego z trzech programów zmiany biegów.

BMW M2 wewnątrz
Fot. mat. prasowy

Opcjonalnie oferowana jest 6-biegowa skrzynia manualna zapewniająca wrażenia z jazdy w klasycznym stylu i niezwykle intensywną interakcję między kierowcą a pojazdem. Sprzyja ona sportowemu stylowi jazdy nie tylko dzięki precyzyjnym skokom dźwigni, ale także dzięki asystentowi zmiany biegów, który podbija obroty przy redukcji, eliminując poślizg sprzęgła podczas redukowania biegów przed zakrętami. W razie potrzeby asystenta zmiany biegów można wyłączyć w menu M Setup.

Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s; w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna). Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver.

Napęd na tylne koła, system M Traction Control oraz aktywny mechanizm różnicowy M zapewniające wzorcową zwinność, precyzję i radość z jazdy

Niezależnie od wyboru skrzyni biegów tradycyjną formę dynamiki jazdy zapewnia również napęd na tylne koła. Typowe dla M liniowe narastanie przeciążeń bocznych pomaga kierowcy np. w kontrolowanych poślizgach na zakrętach. Również seryjna funkcja M Traction Control ułatwia kontrolowaną jazdę na limicie. Pozwala kierowcy na indywidualne ustawienie progów interwencji ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu poziomach.

BMW M2 wewnątrz
Fot. mat. prasowy

Aktywny mechanizm różnicowy M na tylnej osi będący również wyposażeniem standardowym zapewnia najwyższą radość z jazdy poprzez płynną, adaptacyjną blokadę do 100 procent. Optymalizuje na przykład trakcję na nawierzchniach o różnych przyczepnościach na prawym i lewym kole tylnej osi, jak również przenoszenie napędu na drogę podczas dynamicznego przyspieszania na zakrętach.

Zaawansowany układ jezdny, precyzyjne prowadzenie

Kompaktowe wymiary, krótki rozstaw osi, niemal idealnie wyważony rozkład masy na osie 50:50 i zaawansowany układ jezdny nowego BMW M2 sprzyjają łatwemu i precyzyjnemu prowadzeniu. Również duża sztywność skrętna karoserii i punktów mocowania zawieszenia zapewniają zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia.

BMW M2 silnik
Fot. mat. prasowy

Zarówno oś przednia z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi, jak i pięciowahaczowa oś tylna mają kinematykę charakterystyczną dla M. Wyposażenie standardowe nowego BMW M2 obejmuje adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic oraz wydajny układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu. Zintegrowany układ hamulcowy umożliwia dwie charakterystyki twardości pedału hamulca. Nowe BMW M2 wyposażone jest w 19‑calowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze z przodu i 20‑calowe z tyłu. Są one więc o jeden cal większe niż w modelach BMW M3 i BMW M4 z wyposażeniem standardowym. Opcjonalnie oferowane są również opony torowe.

Zaawansowany sportowy kokpit ze standardowym zakrzywionym wyświetlaczem BMW i opcjonalnymi karbonowymi fotelami kubełkowymi M

Nowe BMW M2 oferuje kokpit zorientowany na kierowcę z typowymi dla M wskazaniami, elementami obsługi i ustawieniami, a także zaawansowany zakrzywiony wyświetlacz BMW. Informacje istotne dla kierowcy, w tym wskaźnik zmiany biegu, są wyświetlane w nowej formie graficznej na wyświetlaczu informacyjnym o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala może pokazywać widżety M dotyczące między innymi ustawień pojazdu i stanu opon. Również opcjonalny wyświetlacz BMW Head-Up oferuje typowe wskazania M.

Podobnie jak inteligentny asystent osobisty BMW zakrzywiony wyświetlacz BMW jest częścią systemu BMW iDrive najnowszej generacji. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8 i został konsekwentnie stworzony z myślą o intuicyjnej interakcji między kierowcą a pojazdem za pośrednictwem obsługi dotykowej i naturalnej mowy. Nowy system BMW iDrive umożliwia personalizację za pomocą profilu BMW ID i aplikacji My BMW oraz korzystanie z karty Personal eSIM w samochodzie. W wyposażeniu standardowym nowego BMW M2 oferowana jest również integracja smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™. Optymalną łączność zapewnia system antenowy obsługujący technologię 5G.

Standardowo kierowca i pasażer obok siedzą w charakterystycznych sportowych fotelach z tapicerką z Sensateku i Alcantary. Alternatywnie dostępne są fotele sportowe M ze zintegrowanymi zagłówkami i perforowaną tapicerką ze skóry Vernasca i Sensateku. Karbonowe fotele kubełkowe M dostępne również jako opcja mają karbonowe elementy konstrukcyjne w siedzisku i oparciu, a także otwory w obszarze podparć bocznych i pod zagłówkiem. Fotele te zmniejszają masę pojazdu o około 10,8 kg.

3-strefowa klimatyzacja automatyczna, system nawigacyjny BMW Maps, przycisk Setup i M Drive Professional w standardzie

Standardowe wyposażenie BMW M2 obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację automatyczną, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym BMW Maps, oświetlenie ambientowe i zestaw głośnikowy Hi-Fi. W zakresie systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania standardowo dostępne są: ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu oraz Park Distance Control. Opcjonalnie oferowany jest m.in. system asystujący kierowcy, aktywny regulator prędkości h funkcją Stop & Go oraz asystent parkowania z asystentem cofania.

Przycisk Setup na konsoli środkowej umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego, hamulcowego i układ M Traction Control, a opcjonalnie asystent zmiany biegów. Można zapisać i aktywować przyciskami M na kierownicy dwie ogólne konfiguracje ustawień pojazdu.

Standardowy system M Drive Professional oprócz systemu kontroli trakcji M obejmuje także funkcję M Drift Analyser i Laptimer M. Ponadto przycisk M Mode na konsoli środkowej pozwala zmieniać działanie systemów wspomagających kierowcę oraz na wskazania wyświetlacza informacyjnego i Head-Up. Do wyboru są ustawienia ROAD, SPORT i TRACK.

Opcjonalnie dostępny jest też pakiet M Race Track. Oprócz pakietu M Driver obejmuje on również karbonowy dach M, karbonowe fotele kubełkowe M, listwy ozdobne Carbon Fibre oraz opony torowe.

BMW M2:

zużycie paliwa łącznie: 10.2-9.7 l/100 km [27.7-29.1 mpg imp];

emisja CO2 łącznie: 231-218 g/km w cyklu WLTP; dane dla cyklu NEDC: -.

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Nie wchodź na czerwonym

Nie wchodź na czerwonym świetle!

Pośpiech, nieuwaga, nieprawidłowa ocena odległości od nadjeżdżającego pojazdu czy zwykła brawura – to wszystko mogą być powody wejścia pieszego na jezdnię przy czerwonym świetle. W