Oba egzemplarze Porsche 963 fabrycznej ekipy Porsche Penske Motorsport startujące w 61. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona borykały się z poważnymi problemami. Podczas swojego debiutu w Mistrzostwach Samochodów Sportowych IMSA WeatherTech nowe hybrydowe prototypy imponowały dobrymi osiągami, ale z powodu usterek technicznych straciły kontakt z czołówką.
Po szeroko zakrojonych pracach naprawczych załogi wyścigowych maszyn GTP o mocy 500 kW (680 KM) zdobyły jednak krytyczne punkty w północnoamerykańskich mistrzostwach. W kategorii GTD nowe Porsche 911 GT3 R praktycznie nie miało szans na wysokie wyniki ze względu na niekorzystną klasyfikację balansu osiągów.
24-godzinny wyścig na torze Daytona wystartował w sobotę o godzinie 19. W kokpitach dwóch Porsche 963 jako pierwsi zasiedli Nick Tandy oraz Felipe Nasr, a ich występ zapowiadał się obiecująco. Niestety wkrótce fabryczny zespół poniósł pierwszą porażkę: wymiana wysokonapięciowego akumulatora zrzuciła maszynę nr 7 w dół stawki. Później samochód musiał wrócić do boksu na naprawę uszkodzonego układu chłodzenia.

Nick Tandy w samochodzie nr 6 w początkowym etapie zmagań katapultował się z dziewiątego pola startowego do czołówki. W nocy zarówno on, jak i jego koledzy ze składu – Mathieu Jaminet z Francji oraz Dane Cameron z USA – wysuwali się nawet na prowadzenie. Tandy, zwycięzca Le Mans 2015 za kierownicą Porsche 919 Hybrid, wpadł jednak w poślizg, który kosztował go trzy okrążenia. W niedzielę rano załoga ponownie przystąpiła do ataku. Dzięki „wykręceniu” najlepszych czasów okrążeń Porsche 963 znów dorównało do liderów – lecz wszelkie nadzieje na zwycięstwo odebrał problem ze skrzynią biegów. W rezultacie samochód dzielony przez trio w składzie: Tandy, Jaminet oraz Cameron musiał wycofać się z rywalizacji. Bliźniaczy wóz prowadzony przez Matta Campbella (Australia), Felipego Nasra (Brazylia) i Michaela Christensena (Dania) minął metę w klasie GTP na siódmym miejscu.
Rozczarowujący wyścigowy debiut
„Jesteśmy rozczarowani, co do tego nie ma wątpliwości” – podsumował Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. I dodał: „Po nieco ponad pięciu godzinach samochód z numerem 7 wypadł z rywalizacji o zwycięstwo z powodu problemu z układem wysokiego napięcia. Później w naszej maszynie numer 6 doszło do uszkodzenia w zespole napędowym. Doświadczyliśmy kilku problemów, ale jednocześnie mogliśmy się wiele nauczyć. Dobrą rzeczą jest to, że wiemy, gdzie w którym punkcie aktualnie jesteśmy i nad czym musimy popracować. Teraz będziemy systematycznie przygotowywać się do kolejnego, marcowego wyścigu na torze Sebring”.
„Przede wszystkim gratulacje dla Acury za zwycięstwo w pierwszym wyścigu w nowej erze GTP” – powiedział Urs Kuratle, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. LMDh. „Liczyliśmy na więcej, głównie dlatego, że momentami udawało nam się narzucić fantastyczne tempo. Chciałbym podziękować firmie Multimatic i wszystkim pozostałym partnerom. To była długa droga dla nas wszystkich i wreszcie jesteśmy u progu klasy GTP. Na tle innych weekendów ten obfitował w wiele uszkodzeń. Dziękuję oczywiście moim kolegom z Weissach oraz tym w bazach w Mooresville i Mannheim za ich niestrudzoną pracę. Zasłużyliśmy na lepszy wynik, ale też wiele się nauczyliśmy, co teraz będziemy konsekwentnie wykorzystywać”.
Wynik wyścigu
- Klasa GTP:
- Blomqvist/Braun/Castroneves/Pagenaud (Wielka Brytania/USA/Brazylia/Francja), Acura ARX-06 nr 60, 783 okrążenia
- Taylor/Albuquerque/Deletraz/Hartley (USA/Portugalia/Szwajcaria/Nowa Zelandia), Acura ARX-06 nr 10, 783 okrążenia
- Bourdais/van der Zande/Dixon (Francja/Holandia/Nowa Zelandia), Cadillac V-LMDh nr 01, 783 okrążenia
- Campbell/Nasr/Christensen (Australia/Brazylia/Dania), Porsche 963 nr 7, 749 okrążeń
nie ukończyli: Tandy/Jaminet/Cameron (Wielka Brytania/Francja/USA), Porsche 963 nr 6, 700 okrążeń
- Klasa GTD-Pro:
- MacNeil/Juncadella/Gounon/Engel (USA/Hiszpania/Belgia/Niemcy), Mercedes-AMG GT3 nr 79, 729 okrążeń
- Garcia/Taylor/Milner (Hiszpania/USA/USA), Corvette C8.R GTD nr 3, 729 okrążeń
- Hawksworth/Barnicoat/Conway (Wielka Brytania/Wielka Brytania/Wielka Brytania), Lexus RC F GT3 nr 14, 729 okrążeń
- Bachler/Pilet/Vanthoor (Austria/Francja/Belgia), Porsche 911 GT3 R nr 9, 728 okrążeń
- Kvamme/Estep/Magnussen/Hart (USA/USA/DK/USA), Porsche 911 GT3 R nr 53, 717 okrążeń
- Klasa GTD:
- De Angelis/Sörensen/James/Turner (Kanada/Dania/USA/Wielka Brytania), Aston Martin Vantage GT3 nr 27, 729 okrążeń
- Potter/Lally/Pumpelly/Thiim (USA/USA/USA/Dania), Aston Martin Vantage GT3 nr 44, 729 okrążeń
- Iribe/Schandorff/Millroy/Kirchhöfer (USA/Dania/Wielka Brytania/Szwajcaria), McLaren 720S GT3 nr 70, 729 okrążeń
- Hardwick/Heylen/Robichon/Olsen (USA/Belgia/Kanada/Norwegia), Porsche 911 GT3 R nr 16, 723 okrążenia
- Brynjolfsson/Hindman/Root/Estre (USA/USA/USA/Francja), Porsche 911 GT3 R nr 77, 719 okrążeń
- Hyett/Jeannette/Priaulx/Tincknell (USA/USA/Wielka Brytania/Wielka Brytania), Porsche 911 GT3 R nr 80, 710 okrążeń
- Metni/van Berlo/Evans/Andlauer (USA/Holandia/Nowa Zelandia/Francja), Porsche 911 GT3 R nr 91, 699 okrążeń
nie ukończyli: Brule/Udell/Davis/Bleekemolen (USA/USA/USA/Holandia), Porsche 911 GT3 R nr 92, 278 okrążeń