Rozczarowujący wyścigowy debiut nowego Porsche 963 na Daytonie

Porsche 963 debiut
Fot. mat. prasowy

Oba egzemplarze Porsche 963 fabrycznej ekipy Porsche Penske Motorsport startujące w 61. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona borykały się z poważnymi problemami. Podczas swojego debiutu w Mistrzostwach Samochodów Sportowych IMSA WeatherTech nowe hybrydowe prototypy imponowały dobrymi osiągami, ale z powodu usterek technicznych straciły kontakt z czołówką.

Po szeroko zakrojonych pracach naprawczych załogi wyścigowych maszyn GTP o mocy 500 kW (680 KM) zdobyły jednak krytyczne punkty w północnoamerykańskich mistrzostwach. W kategorii GTD nowe Porsche 911 GT3 R praktycznie nie miało szans na wysokie wyniki ze względu na niekorzystną klasyfikację balansu osiągów.

24-godzinny wyścig na torze Daytona wystartował w sobotę o godzinie 19. W kokpitach dwóch Porsche 963 jako pierwsi zasiedli Nick Tandy oraz Felipe Nasr, a ich występ zapowiadał się obiecująco. Niestety wkrótce fabryczny zespół poniósł pierwszą porażkę: wymiana wysokonapięciowego akumulatora zrzuciła maszynę nr 7 w dół stawki. Później samochód musiał wrócić do boksu na naprawę uszkodzonego układu chłodzenia.

Porsche 963 debiut
Fot. mat. prasowy

Nick Tandy w samochodzie nr 6 w początkowym etapie zmagań katapultował się z dziewiątego pola startowego do czołówki. W nocy zarówno on, jak i jego koledzy ze składu – Mathieu Jaminet z Francji oraz Dane Cameron z USA – wysuwali się nawet na prowadzenie. Tandy, zwycięzca Le Mans 2015 za kierownicą Porsche 919 Hybrid, wpadł jednak w poślizg, który kosztował go trzy okrążenia. W niedzielę rano załoga ponownie przystąpiła do ataku. Dzięki „wykręceniu” najlepszych czasów okrążeń Porsche 963 znów dorównało do liderów – lecz wszelkie nadzieje na zwycięstwo odebrał problem ze skrzynią biegów. W rezultacie samochód dzielony przez trio w składzie: Tandy, Jaminet oraz Cameron musiał wycofać się z rywalizacji. Bliźniaczy wóz prowadzony przez Matta Campbella (Australia), Felipego Nasra (Brazylia) i Michaela Christensena (Dania) minął metę w klasie GTP na siódmym miejscu.

Rozczarowujący wyścigowy debiut

„Jesteśmy rozczarowani, co do tego nie ma wątpliwości” – podsumował Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. I dodał: „Po nieco ponad pięciu godzinach samochód z numerem 7 wypadł z rywalizacji o zwycięstwo z powodu problemu z układem wysokiego napięcia. Później w naszej maszynie numer 6 doszło do uszkodzenia w zespole napędowym. Doświadczyliśmy kilku problemów, ale jednocześnie mogliśmy się wiele nauczyć. Dobrą rzeczą jest to, że wiemy, gdzie w którym punkcie aktualnie jesteśmy i nad czym musimy popracować. Teraz będziemy systematycznie przygotowywać się do kolejnego, marcowego wyścigu na torze Sebring”.

„Przede wszystkim gratulacje dla Acury za zwycięstwo w pierwszym wyścigu w nowej erze GTP” – powiedział Urs Kuratle, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. LMDh. „Liczyliśmy na więcej, głównie dlatego, że momentami udawało nam się narzucić fantastyczne tempo. Chciałbym podziękować firmie Multimatic i wszystkim pozostałym partnerom. To była długa droga dla nas wszystkich i wreszcie jesteśmy u progu klasy GTP. Na tle innych weekendów ten obfitował w wiele uszkodzeń. Dziękuję oczywiście moim kolegom z Weissach oraz tym w bazach w Mooresville i Mannheim za ich niestrudzoną pracę. Zasłużyliśmy na lepszy wynik, ale też wiele się nauczyliśmy, co teraz będziemy konsekwentnie wykorzystywać”.

Wynik wyścigu

  • Klasa GTP:
  1. Blomqvist/Braun/Castroneves/Pagenaud (Wielka Brytania/USA/Brazylia/Francja), Acura ARX-06 nr 60, 783 okrążenia
  2. Taylor/Albuquerque/Deletraz/Hartley (USA/Portugalia/Szwajcaria/Nowa Zelandia), Acura ARX-06 nr 10, 783 okrążenia
  3. Bourdais/van der Zande/Dixon (Francja/Holandia/Nowa Zelandia), Cadillac V-LMDh nr 01, 783 okrążenia
  4. Campbell/Nasr/Christensen (Australia/Brazylia/Dania), Porsche 963 nr 7, 749 okrążeń
    nie ukończyli: Tandy/Jaminet/Cameron (Wielka Brytania/Francja/USA), Porsche 963 nr 6, 700 okrążeń
  • Klasa GTD-Pro:
  1. MacNeil/Juncadella/Gounon/Engel (USA/Hiszpania/Belgia/Niemcy), Mercedes-AMG GT3 nr 79, 729 okrążeń
  2. Garcia/Taylor/Milner (Hiszpania/USA/USA), Corvette C8.R GTD nr 3, 729 okrążeń
  3. Hawksworth/Barnicoat/Conway (Wielka Brytania/Wielka Brytania/Wielka Brytania), Lexus RC F GT3 nr 14, 729 okrążeń
  4. Bachler/Pilet/Vanthoor (Austria/Francja/Belgia), Porsche 911 GT3 R nr 9, 728 okrążeń
  5. Kvamme/Estep/Magnussen/Hart (USA/USA/DK/USA), Porsche 911 GT3 R nr 53, 717 okrążeń
  • Klasa GTD:
  1. De Angelis/Sörensen/James/Turner (Kanada/Dania/USA/Wielka Brytania), Aston Martin Vantage GT3 nr 27, 729 okrążeń
  2. Potter/Lally/Pumpelly/Thiim (USA/USA/USA/Dania), Aston Martin Vantage GT3 nr 44, 729 okrążeń
  3. Iribe/Schandorff/Millroy/Kirchhöfer (USA/Dania/Wielka Brytania/Szwajcaria), McLaren 720S GT3 nr 70, 729 okrążeń
  4. Hardwick/Heylen/Robichon/Olsen (USA/Belgia/Kanada/Norwegia), Porsche 911 GT3 R nr 16, 723 okrążenia
  5. Brynjolfsson/Hindman/Root/Estre (USA/USA/USA/Francja), Porsche 911 GT3 R nr 77, 719 okrążeń
  6. Hyett/Jeannette/Priaulx/Tincknell (USA/USA/Wielka Brytania/Wielka Brytania), Porsche 911 GT3 R nr 80, 710 okrążeń
  7. Metni/van Berlo/Evans/Andlauer (USA/Holandia/Nowa Zelandia/Francja), Porsche 911 GT3 R nr 91, 699 okrążeń
    nie ukończyli: Brule/Udell/Davis/Bleekemolen (USA/USA/USA/Holandia), Porsche 911 GT3 R nr 92, 278 okrążeń

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ