Toyota GR Cup. Runda na torze Silesia Ring zakończyła pierwszy sezon markowego pucharu Toyoty

Toyota GR Cup
Fot. mat. prasowy

Pierwszy sezon Toyota GR Cup zakończył się w niedzielę 6 listopada piątą rundą rozegraną na torze Silesia Ring. Kierowcy samochodów z linii GR (Gazoo Racing) i innych sportowych aut Toyoty walczyli o ułamki sekund, by jak najlepiej zaprezentować swoje umiejętności i możliwości pojazdów.

Toyota GR Cup to seria zawodów typu track day adresowana do kierowców sportowych samochodów Toyoty. Trwający od kwietnia do listopada sezon składał się z pięciu rund. W nich mogli brać udział zarówno kierowcy aut z linii GR oraz Yarisa GRMN, jak i innych sportowych samochodów Toyoty. Imprezy odbywały się na profesjonalnych torach. Na nich regularnie rozgrywa są prestiżowe krajowe i międzynarodowe wyścigi. Puchar zorganizowano z inicjatywy Toyota Gazoo Racing Polska. Wszystko we współpracy z popularnymi cyklami zawodów typu track day – Drive Cup oraz Race Day.

Toyota GR Cup
Fot. mat. prasowy

Zawodnicy prowadzący samochody z linii GR rywalizowali w dwóch klasach – GR Yaris Cup i GR Open. Dla właścicieli innych sportowych samochodów Toyoty została stworzona osobna klasa Race & Fun. GR Yaris był najliczniej reprezentowanym modelem Toyoty w finałowej, piątej rundzie pucharu Toyoty, która odbyła się na torze Silesia Ring. Obiekt ten mieści się na terenie dawnego lotniska w Kamieniu Śląskim. Jego 3636-metrowa trasa jest znana z bardzo wymagających 15 zakrętów oraz dwóch prostych, z których najdłuższa liczy aż 730 metrów.

W kategorii GR Yaris Cup Marek Zajdel wygrał zarówno 5. rundę na torze Silesia Ring, jak i puchar Toyota GR Cup. Pierwsze miejsca ex aequo w klasie GR Open zajęli Ireneusz Ludwiniak i Piotr Kozłowski. Ten pierwszy prowadził GR Suprę, drugi Toyotę GR86. W klasie Race & Fun puchar zdobyli ex aequo Jan Biegoń Toyotą MR2 oraz Maciej Pawelec Celicą TS.

Toyota GR Cup 2022
Fot. mat. prasowy

Toyota GR Cup 2022

„Gratuluję zwycięzcom pierwszej edycji pucharu Toyota GR Cup oraz wszystkim zawodnikom, którzy w kolejnych rundach sezonu pokazali swoje umiejętności i możliwości sportowych Toyot. Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie serią, którą stworzyliśmy specjalnie dla pasjonatów japońskiej motoryzacji. Toyota ma długą tradycję budowania legendarnych sportowych samochodów, a linia GR to jej nowy emocjonujący rozdział. Modele GR Supra i GR Yaris już stały się kultowe. Teraz swoje możliwości na torze udowadnia także nowy GR86” – skomentował Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe.

Toyota Racing 2022
Fot. mat. prasowy

Sportowe samochody Toyoty z linii GR powstały z myślą o jeździe wyczynowej. W Polsce są już setki kierowców, którzy cieszą się autami zaprojektowanymi przez team Toyota Gazoo Racing, reprezentujący Toyotę w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Serię Toyota GR Cup zorganizowano właśnie dla nich. Nowa inicjatywa Toyota Gazoo Racing Polska stwarza doskonałe warunki do sprawdzenia możliwości GR Yarisa, GR Supry oraz zupełnie nowego GR86.

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Toyota Hilux

Toyota Hilux kończy 55 lat!

Toyota Hilux to legenda aut użytkowych, a w wielu miejscach na świecie niezastąpiony środek transportu. Pickup Toyoty słynie zarówno z możliwości terenowych, jak i z

Dacia segment C

Dacia rusza z ofensywą w segmencie C

Dacia rozpoczyna ofensywę w segmencie C oraz wdrażanie planów rozbudowy potencjału produkcyjnego, które umożliwi powiększenie gamy modeli. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu konkurencyjnej i niezwykle