W 2023 r. Tandy i Makowiecki wystartują Porsche 963 w barwach Porsche Penske Motorsport

Makowiecki Porsche 963
Fot. mat. prasowy

Po dwuletniej przerwie Nick Tandy powraca do fabrycznego zespołu Porsche Motorsport. W 2023 r. 38-letni kierowca z Wielkiej Brytanii będzie walczył o zwycięstwa w generalnej klasyfikacji za kierownicą nowego Porsche 963, wystawianego przez Porsche Penske Motorsport.

Pierwsze jazdy testowe nowym prototypem, przygotowanym z myślą o Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) oraz serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, zaplanowano na grudzień. Skład kierowców na nadchodzący sezon uzupełni Francuz Frédéric Makowiecki. Od samego początku był on mocno zaangażowany w rozwój tego wyścigowego prototypu LMDh.

W swoim pierwszym okresie w roli fabrycznego kierowcy Porsche, w latach 2013-2020, Nick Tandy odniósł niezliczone sukcesy. Najważniejszym z nich było zwycięstwo w „generalce” 24-godzinnego maratonu Le Mans w 2015 r.. Wywalczył je za kierownicą Porsche 919 Hybrid wspólnie z Nico Hülkenbergiem (Niemcy) i Earlem Bamberem (Nowa Zelandia). 38-latek z Bedford w Anglii imponował również w wyścigach GT. Wystarczy wspomnieć trzy klasowe triumfy z rzędu w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (razem z Frédérikiem Makowieckim), a także wygrane w 24-godzinnych klasykach na torach Daytona i Spa-Francorchamps oraz na północnej pętli Nürburgringu. To nie wszystko. Nick Tandy należał też do fabrycznej ekipy Porsche, która w 2015 r. odniosła sensacyjne zwycięstwo w generalnej klasyfikacji Petit Le Mans na torze Road Atlanta za kierownicą 911 RSR.

Nick Tandy Porsche 963
Nick Tandy, fot. mat. prasowy

Tandy i Makowiecki wystartują Porsche 963

„Z przyjemnością witamy ponownie Nicka Tandy’ego i przyjmujemy do składu Frédérica Makowieckiego” – powiedział Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. „W obu przypadkach dokładnie wiemy, czego się spodziewać: pełnego zaangażowania, bogactwa doświadczeń oraz niesamowitego talentu. Osiągnięcia z lat 2013-2020 bardzo wyraźnie pokazują, do czego zdolny jest Nick Tandy. To zawodnik, który wygrał najważniejsze klasyki wytrzymałościowe na torach Le Mans, Sebring, Daytona i Spa-Francorchamps oraz na północnej pętli Nürburgringu.

Nick należy do prawdziwych zwycięzców. Jestem pewien, że w sezonie 2023 będzie służył całym swoim eksperckim doświadczeniem. Fred Makowiecki zna nasz nowy prototyp LMDh – Porsche 963 – od podszewki. W styczniu przejechał nim pierwsze metry i skrupulatnie pracował na symulatorze, niestrudzenie testując samochód, tak aby przyspieszyć jego rozwój. Nie mam wątpliwości, że nasz dziesięcioosobowy skład na 2023 rok to siła, z którą trzeba się liczyć!”.

Nick Tandy: „Jestem niesamowicie szczęśliwy i podekscytowany dołączeniem do Porsche Penske Motorsport w nowym sezonie. Rywalizacja za kierownicą Porsche 963 i powrót do najwyższej klasy to dla mnie zaszczyt. Kiedy usłyszałem w jednym zdaniu nazwy Porsche Motorsport oraz Team Penske, nie zastanawiałem się długo nad podjęciem decyzji. Dobrze wiem, że Porsche jest synonimem wyścigów sportowych aut. Na całym świecie słynie jako jedna z najlepszych firm w branży. Równocześnie od dawna głęboko podziwiam wszystko to, co pan Penske i jego wyścigowa ekipa osiągnęli w każdej serii, do której dołączają.

Makowiecki Porsche 963
Frédéric Makowiecki, fot. mat. prasowy

Porsche Penske Motorsport 2023

Wierzę, że wszyscy podzielamy to samo pragnienie – chcemy rywalizować na najwyższym poziomie i wygrywać w największych imprezach oraz mistrzostwach. Sądzę, że 2023 rok stanie się początkiem fantastycznej epoki w naszym sporcie. Biorąc pod uwagę wyścigi GTP i Hypercar w dwóch największych seriach na świecie, mam nadzieję, że wszyscy sprostamy sportowym oczekiwaniom. Oddział Porsche Motorsport zapewnił wielki przełom w mojej karierze i całym życiu. Wspólnie odnieśliśmy niewiarygodne sukcesy, ale mam nadzieję, że to dopiero początek. Choć ostatnie dwa lata ścigania się Corvette bardzo mi się podobały”.

Nick Tandy i Frédéric Makowiecki stanowią idealne uzupełnienie mocnego składu Porsche 963 na sezon 2023. Francuz należy od fabrycznej ekipy Porsche od 2014 r., a w 2018 r. wspólnie z Tandym wygrał 24-godzinny wyścig na północnej pętli toru Nürburgring. Swój kolejny osobisty sukces 41-latek z Arras we Francji odniósł w czerwcu tego roku. To klasowe zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans za kierownicą Porsche 911 RSR.

Lista kierowców potwierdzonych w nowym fabrycznym programie Porsche Penske Motorsport w seriach FIA WEC i IMSA:

Dane Cameron (34 lata, USA)
Matt Campbell (27 lat, Australia)
Michael Christensen (32 lata, Dania)
Kévin Estre (34 lata, Francja)
Mathieu Jaminet (28 lat, Francja)
André Lotterer (40 lat, Niemcy)
Frédéric Makowiecki (41 lat, Francja)
Felipe Nasr (30 lat, Brazylia)
Nick Tandy (38 lat, Wielka Brytania)
Laurens Vanthoor (31 lat, Belgia).

PUBLIKUJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

OSTATNIE POSTY

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

KATEGORIE

On Key

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Toyota Hilux

Toyota Hilux kończy 55 lat!

Toyota Hilux to legenda aut użytkowych, a w wielu miejscach na świecie niezastąpiony środek transportu. Pickup Toyoty słynie zarówno z możliwości terenowych, jak i z

Dacia segment C

Dacia rusza z ofensywą w segmencie C

Dacia rozpoczyna ofensywę w segmencie C oraz wdrażanie planów rozbudowy potencjału produkcyjnego, które umożliwi powiększenie gamy modeli. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu konkurencyjnej i niezwykle